disk manegment & cmd
 
((دنیای مجازی و تکنلوژی))
وبلاگ تخصصی کامپیوتر مــــاهنشـــــــان

disk manegment & cmd

بعضی اوقات  مطالب خیلی ساده اند ولی خیلی کار راه اندازند!!! یکی از این قسمت ها فرمت کردن هارد، فلش، وکلا اتصالات USB هست.

خیلی از کاربران موقع فرمت کردن فلش تنها گزینه راست کلیک و زدن فرمت را بلدند و اگر روزی این گزینه فعال نباشه و فلش باز نشه فکر میکنند فلش خراب شده!!!

یا مثلا موقع نصب ویندوز اگه دو هارد روی pc خود داشته باشید، طبیعتا بعد از نصب یک هارد شناسایی میشه، کاربر فکر میکنه دیگه هاردش سوخته یا اصلا ممکنه متوجه نشه یکی از هارد هاش کار میکنه!!!

حالا باید چیکار کنیم؟؟؟

جواب خیلی ساده است!!! هنگامی که رویmy computer راست کلیک کنیم، گزینه با نام manage وجود دارد که تقریبا اکثر تنظیمات خاص کامپیوتر درون آن قرار دارد که داخل همان  گزینه ای به اسم disk management وجود داره که هر دیسک متصل شده به سیستم را نشان میدهد چه مشکل فنی داشته باشه چه نداشته باشه!!

حتی  اگر فلش هایی که آسیب دیده باشند به سیستم متصل باشه ، این قسمت نشان می دهد و تنها در یک صورت نمایش داده نمیشه اون هم اینه که دیسک به طور کامل سوخته باشه!!!

در این قسمت تقریبا همه کاری روی دیسک قابل اجرا است از جمله تغییر پسوند، تعریف دیسک(ممکنه دیسک متصل باشه ولی در my computer نمایش داده نشه مثل نصب ویندوز برای کامپیوتر های دو هارده که از این قسمت باید دیسک را پیدا کرده و سپس آن را تعریف کنیم یعنی راست کلیک کنیم و اسمی برای آن مثل  d انتخاب کنیم) فرمت کردن کامل(مثلا شما وقتی روی فلش راست کلیک میکنید تا فلش را format کنید این گزینه کار نمیکنه ولی در این قسمت ممکن میشه) و...

قسمتی دیگر برای فرمت کردن و تغییر پسوند وجود داره که تقریبا آخرین امید هست، یعنی دیسک شما در disk mamngement عیب یابی نشد باید به این قسمت بروید آن هم cmd هست!!! اگه از ویندوز 7 استفاده میکنید کافیه عبارت cmd را در قسمت search منوی start تایپ کنید تا وارد محیط آن شوید، مثل محیط dos هست!!! صفحه مشکی رنگ و عبارات سفید!!!

در این قسمت شما باید با زبان کد نویسی آشنا باشید! مثلا برای فرمت کردن یک دیسک یا فلش کافیه عبارت  فرمت و اسم درایو را نوشته و اینتر بزنید:

format :c ==> enter ==> enter

قسمت cmd خیلی مهم هست و ترفند های خیلی زیادی داره مثل رجیستری که خیلی هایش را توی وبلاگ آموزش دادم!!!از cmd می توانید توی قسمت شبکه، دریافت سرعت دانلود یا سرعت اینترنت خودتون کمک بگیرید!!! ping  کردن یکی از معروف ترین دستورات شبکه ای cmd  هست که نحوه ی کار با آن را آینده توضیح خواهم داد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 16:34
عـلیرضافـــرضــی

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ((دنیای مجازی و تکنلوژی)) و آدرس city-computer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 116
بازدید کل : 35865
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

اهنگ پرده